الأحد، 5 أبريل 2009

عندك حق








عندك حق
أنا اللى عطيتك الفرصة
تهجرنى وتبعد عنى
تجرحنى وتقسى علية
تهملنى ولا تسأل فية
وأسأل ولا ترد علية
دلوقتى ما بقتش ف خيالك
وزمان كنت بخطر ع بالك
دلوقتى نستنى بعد ما تمنتنى
بعد ما جريت ورايا وترجتنى
عندك حق
أنا اللى عطيتك الفرصة
خلاص ما بقتش تفكر فية
ما بقتش تشتاق لعينية
ما بقتش أوحشك ولو ثانية
خلاص بقى غالى السؤال علية
نستنى وحبيت واحدة تانية
نستك مين أنا
نستك حبنا وأحلامنا اللى بنيناها سوا
نستك عشنا الجميل
نستك السهر الطويل
خلاص أخدت مكانى وحبتها بدالى
عندك حق
أنا اللى عطيتك الفرصة
خلاص رخصت على قلبك
خلاص رخصت على نفسك
وأنا المحبة الغالية
خلاص حلت محلى فى قلبك
نستك إسمى
نستك مكانى وعنوانى
ليه القسوة وأستنى الحنية
ليه النسيان وأستنى تفكر فية
ليه ترخصنى وأنت الغالى علية
خلاص ما بقتش تحبنى
ورخصت عليك دمعتى
يا خسارة الأيام والليالى والأحلام والأمانى
يا خسارة تفكيرى فيك وقلقى عليك فى غيابك
يا خسارة حبى ليك وشوقى ليك فى بعادك
عندك حق
أنا اللى عطيتك الفرصة
كنت تغلط فى حقى وقلبى يصفى ويسامح
وأنت تغلطنى وقلبك يقسى ولا يصالح
يا قاسى يا ظالم
قلبى مش راضى عنك
ربنا يسامحك على ذنبك
عندك حق
أنا اللى عطيتك الفرصة
أنا مش حسأل عليك ولا ههتم بيك
ما المسرحية إنتهت والستارة نزلت
الناس صقفت للبطل اللى جرح قلب البطلة وألمها
مثلت دورك ببراعة تستحق الجايزة بجدارة
ربنا يوفقك معاها ويسعدك وياها
ما إنتوا الإتنين ما تفرقوش عن بعض
لأنكوا شبه بعض
عندك حق
أنا اللى عطيتك الفرصة
28/12/2005
8,40 مساءاً

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

رائع جدا اهنئك استاذه ايمان مقال راقى جدا وعتاب كله حنان وايمان وجنان الى الامام الاستاذه المحترمه مع خالص تحياتى وتقديرى لشخصكم المحبوب مهندس رؤوف وديع عطيه اسكندريه

EMAN HASSAN KAMEL يقول...

المدونة إتشرفت بوجودك يا أستاذ رؤوف و أتمنى أن أقرأ تعليقاتك على الأعمال الاخرى

ذكرى رحيل قلم يقول...

السلام عليكم
جميلة كلماتك ممكن تبقي اغنية
بس انت غلطانة
عشان ادتيه فرصة
تقبلي مروري
تحياتي