الأربعاء، 16 ديسمبر 2009

طلة القمر


طلة القمر إنتى وف نينى العين نمتى
ف القلب سكنتى وف الدم سيرتى
أحب غيرك إزاى وإنتى حبيبتى
وإنتى اللىسرقتى الفرح وهربتى
وأعشق غيرك إزاى وإنتى معشوقتى
وإنتى بلدى وأمى وأختى
إنتى الناس والإحساس
وإنتى الحب اللى مينساش
إنتى الناس والنيل
وإنتى الحُسن الجميل
إنتى الناس والهرم
وإنتى أصل الكرم
إنتى الناس والبحر
وإنتى المطر والنهر
إنتى اللى هجرتينى وسافرتى
وإنتى اللى حطمتينى ورحلتى
إنتى الجنة والنار
وإنتى شاطىء الأسرار
نعيمة أو نادية أو فايزة
هو ده الفن اللى أنا ليه عايزة
نهى أو منى أو حتى زوزو
هو ده الفن اللى إحنا نعوزو
سميحة أو فاطمة أو حتى أميرة
مانا لحبك بقيت أسيرة
سلوى أو هدى أو حتى شفيقة
ما إنتى اللى ع الحب صغيرة
عزيزة أو إيمان أو حتى عديلة
ما إنتى اللى رحتى فى يوم وليلة
هى ماما سعاد
حبيبتى أنا . نور عينى أنا
ملكة قلبى ومتربعة على عرشه
أخت القمر . نور الضحى
ملكة الصباح ومنورة على شمسه
ماما سعاد . مامتى أنا
حبك فى قلبى ما حييت
ما إنتى الحضن والسكن والبيت
25/11/2005
8.30 مساءاً

هناك 4 تعليقات:

Mohamed Ashmawi يقول...

هو الكلام على مصر بردوا ولو على مصر يعنى ايه حطمتينى ورحلتى ؟

EMAN HASSAN KAMEL يقول...

العمل ده اهداء منى لسعاد حسنى وليس مصر واتمنى ان اتشرف بكاتب السطور اكتر المدونة نورت باقلامكم اصدقائى الاعزاء

Mohamed Ashmawi يقول...

الشرف لينا بس غريبة انك بنت وتكتبى شعر فى سعاد حسنى

EMAN HASSAN KAMEL يقول...

سعاد حسنى الحب كله .سعاد حسنى أميرة حبى أنا